بحث: سوال انتخابی رایگان :)

سلام 🙂

دیدم خیلی خیلی جو جدی شده !!

همش مقاله همش گزارش همش از اینا…

خوب بابا ما هم آدمیم..

یه کم تفریح و لوس بازی می خوایم 🙂

بیاین هر کس یه سوال رایگان بکنه.. هر چی که باشه.. و بهش من جواب میدم.. شده از زیر سنگ جوابشو پیدا کنم یا اینکه خیلی سخت و نامردی باشه جوابش 🙂

تازه بعدش منم یه سوال می پرسم.. اگر دوس داشتین جواب بدین 🙂 🙂

ps: فقط جون مادراتون بدجنس نباشین.. مثلا یهو نپرسین تعداد سنگ های کره ی زمین چندتاس!

pss:  شرافت هم داشته باشین ترجیحا 🙂

Comments
34 Responses to “بحث: سوال انتخابی رایگان :)”
  1. ایمانی مهر می‌گوید:

    سلام
    خوبی؟
    گفتم این بار خودم خبر بدم که بروز شدم … بیا که امیدوارم از این اومدن حس خوبی داشته باشی
    ====================
    جیران:
    مرسی…
    من همیشه حس خوبی دارم 🙂

  2. رصا می‌گوید:

    من فکر کنم بعضی از سوالها رو نمیشه جواب درستی براشون پیدا کرد .
    سوالی که مدتهاست ذهن من رو به خودش مشغول کرده و جوابی براش ندارم .
    آیا مرگ پایان انسانه؟ ( البته اینو بگم که من به هیچ دینی معتقد نیستم و برای حرفم دلیل دارم که بماند ،پس لطفا پاسخ دینی ندید!! )
    ===================================
    جیران:
    🙂
    والا تو خیلی درست فکر می کنی 🙂
    یعنی راستش منم نمی دونم.. منم قسمت دینی شو کاری ندارم که اصلا میونه م باهاش خوب نیست و مثه خودت دلیل هم دارم 🙂 خدا رو شکر از این نظر هم راستاییم 🙂 ولی به روش غیر دینی هم دلم نمی خواد فکر کنم آدم تموم میشه و میره..
    یعنی راستش به نظرم این طور نیست.. اما هیچ چیزی نمی تونه اینو روشن کنه برام چرا که هر حرفی زده بشه صرفا تئوری و نظره. و هیچ مدرک موثقی وجود نداره راجع به این قضیه.
    البته من این همه قصه ی روح و جن و پری و اینا رو من رد نمی کنم!!! و آموزه های علمیم بهم میگه که مرگ آخرشه و چیز دیگه ای در کار نیست. و این هم هست که علم یه چیز ناپایدار و مقطعیه بعضی وقتا!!! ولی به هیچ کدوم استناد نمی کنم و میگم من نمی دونم. ولی معنیش این نیست که چیزی هم برای دونستن وجود نداره!! و راستش خیلی هم از مردن می ترسیم به همین دلیل.. که نمی دونم اون طرف خبری هست یا نه.. ولی اساس کارم رو تو همین دنیا می ذارم و به امید هیچ چیز دیگه ای نیستم..
    مچمو گرفتی!! جواب من به این سوال دقیقا اینه که نمی دونم..
    حالا من یه سوال دارم 🙂
    ؟) به نظرت چه فرقی می کنه؟؟

  3. ناشناس می‌گوید:

    دوست پسر حکیمه کیه؟
    ==========================
    جیران:
    من شخصا از حکیمه پرسیدم ضمن تشکر از توجهتون گفت: یک جماعتی 🙂
    و حالا سوال خود حکیمه: خواستگاری؟

  4. دیبا می‌گوید:

    واسه بَ بَ ئی من اسم پیدا کردی ؟ گنااااااااه داره بی هویت بیچاره :((((((
    ========================================
    جیران:
    این پیشنهادای سه نفر از دوستاست:
    مشدی پشمالو
    آقای کاظمی
    کرعلی پشمی
    پفک
    مشدی ممدلی
    جمشید مصطفوی
    یکی از این اسما رو انتخاب کن 🙂
    حالا سوال ما: اون انگشتر قرمزه که همیشه دستته جریانش چیه؟؟

  5. ناشناس می‌گوید:

    بهشون بفرمایین خواستگار خواستگار که نه.
    ازشون هم سوال بفرمایین: شرایطش چیاست؟
    =================================
    جیران:
    میگه برای ازدواج باید رودر رو صحبت کنیم 🙂
    فرزند چرا ناشناس می باشی 🙂

  6. eterafat می‌گوید:

    تو با این پستت کل فلسفه رو زیر و رو کردی و انگشت وسطت رو به همه ی فیلسوف ها نشون دادی!!!
    چه ادعایی! به همه ی سوال ها جواب میدی؟
    باشه من یک سوال کوچک از تو می پرسم
    قاضی دِرِد قرار است یک شخص که ظاهرا فیلسوف است اما هرگز مطالعه ی فلسفی نکرده به جرم شیادی و دروغگویی و حقه بازی اعدام کند. اما به دلیل اینکه قاضی بزرگواری ست مجالی دیگر به فیلسوف میدهد و میگوید» اگر در روز اعدام اظهاریه ای بنویسید که حاوی یک حقیقت باشد مجازاتت را به ده سال زندان تخفیف مییابد اما اگر اظهار شما از نظر مسئول اجرای حکم کاذب باشد حکم بی درنگ اجرا می شود.» قاضی که می بیند سخنانش اثری بر آن نابکار ندارد می افزاید: به شما هشدار می دهم که مجری حکم عضو باشگاه پوزیتیویتیست منطقی ست و هر یاوه ی متافیزیکی را به عنوان کاذب مردود خواهد شمرد. روز اعدام فرا میرسد و آن شخص شاد و سرخوش اظهاریه ای را ارائه می دهد که وقتی مجری حکم با حیرت فزاینده آن را می خواند دستور میدهد فیلسوف را بدون هیچ گونه مجازاتی حتی بدون زندانی شدن آزاد کنند! اظهاریه ی او چه بود؟» برگرفته از 101 مسئله فلسفی اثر مارتین کوهن »
    اگه کتاب رو خوندی مطمئنا دیدی که حتی نمیشه به یک سوال هم پاسخ داد. البته جوابش هم ته کتاب هست .
    درضمن، خواهشا انگشتت رو از این پست بکش بیرون!
    ==================================
    جیران:
    فکر کنم نوشته باشه که من رو امروز می کشین. چون اگر بگه این حقیقت نداره و بخواد بکشتش که راست از آب در میاد و اگر بگه که حقیقت داره پس نمی تونن بکشنش.
    هان؟؟
    درسته؟
    دیدی میتونم جواب بدم 🙂
    برو برادر.. برو.. ما ادعای الکی نمی کنیم..
    🙂
    کلا هم امیر من واقعا از فیلسوف و فلسفه و اینا خوشم نمیاد و به نظرم همون انگشت و اینا حقشونه!! تازه بابا پست خودمه انگشت هم توش می کنم 🙂

  7. ناشناس می‌گوید:

    فکر کردم اینجوری واسه ش جذابتره حتما.
    بهشون بفرمایین طبق اطلاعات موثق با همه خواستگارها لازم نیست رو در رو حرف زد.
    ضمنا بفرمایین من راجع به ازدواج حرف نزدم. نهایتا در حد عکس و فیلم.
    ===========================
    جیران:
    فعلا از دسترس خارج شدن.
    دوباره در خدمتشون بودیم چشم میگم 🙂

  8. ثمین(نوا) می‌گوید:

    سوال؟! من که خیلی سوال دارم … تعداد اتم های موجود در هستی متناهیه یا نا متناهی؟؟
    (از اون سوالای چرت بودا…هه)
    =============================
    جیران:
    مادر بگرید… والا الان گشتم پیدا کردم 10 به توان 80
    حالا راست و دروغش پای من نیست 🙂

  9. ميله بدون پرچم می‌گوید:

    سلام
    سوال ساده : چي شد به وبلاگ من تشريف آورديد!؟
    سوال خوش جنسانه : اين حكيمه خانم كه صحبتش در بالا تر شده خودتانيد؟
    سوال غير شرافتمندانه : به نظر شما آقاي ناشناس به روح اعتقاد دارد؟
    ===============================
    جیران:
    ساده: یه جمله از خداحافظ رو لازم داشتم سرچ کردم تو گوگل. بعد دیدم کلی جالبه اومدم نگاه کردم بقیه ش رو 🙂
    خوش جنسانه: نه.. من جیرانم و حکیمه از بچه های خیلی گل جمعیته و تو واحد مالی کار می کنه:)
    غیر شرافتمندانه: نمی دونم ولی شما حرفتو بگو 🙂
    حالا سوال من که خیلی هم مهمه: تا حالا ادبیات کودکان چیزی خوندی که نقد کنی؟

  10. ارین می‌گوید:

    من 3 تا سوال دارم !
    هر کدومو خواستی جواب نده !
    اول چرا ادم وقتی مثلا» قراره از یکی که بردتت کافه روز اول بهت گفته » اخرین بار کی کجا با کی؟ » یه سوال کنه هیچی به فکرش نمیرسه ؟
    دوم این مورفی چجوری این قانونای بییییپ ی شو گذاشته مارو بدبخت کرده یه عمر ؟
    سوم اخرین بار کی کجا با کی ؟ :دیییییی
    ================================
    جیران:
    اول: جواب سوالت یکی از همین قوانین مورفیه که هر چیزی رو درست اون لحظه که لازمه فراموش می کنین.
    دوم: اون بدبخت که همش رو نذاشته!! اولیش رو شانسی گفته و بعد کاملش کرده و بعد بنیاد شده و بقیه راهشو ادامه دادن 🙂
    سوم: سوال واضح نبود 🙂 سوالای ابهامی رو پاسخگو نیستیم 🙂 تازه کوپنت تموم شد 🙂
    حالا سوال من: به سوال اون یارو که تو سوال اولت گفتی چه جوابی دادی؟؟

  11. ارین می‌گوید:

    راستی اون حکیمه هه عالی بود :دی
    حکیمه فوقالعدس !:دیییی
    =================================
    جیران:
    🙂
    بر منکرش لعنت 🙂

  12. narges می‌گوید:

    یک سوال پراگی!!!!
    بین بچه های جمعیت کدومو انتخاب می کنی! حداقل واسه ی ساعت!!!!
    راستی من هنوز واسه آریاسب کادو تولد نخریدم، می تونی راهنماییم کنی!!!!!!!!!!!! دیییییییی
    =====================
    جیران:
    خواهر آریاسپ بزرگ شد بچه س هم به دنیا اومد و دوماد شد تو هنوز تو فکر تولدشی؟
    والا… همون که اون دفعه هم گفتم… اگه یادت نیس بگو بهت اس ام اس کنم !!! جوابدهی اس ام اسی هم قبوله 🙂
    حالا سوال خودت: این همه وقته ول کردی رفتی، اصلا یادته آریاسپ چه شکلی بود؟

  13. دیبا می‌گوید:

    این اسما خیلی خشنه بچه ام انقدرا خشونت بار نیست :-S

    عنصر وجودی من آتیشه گویا و کلا خیلیییی انرژی مثبت میده بهم و ارزش قانونی دیگری ندارد 😀
    =============================
    جیران:
    ای.. حیف… چه فکرا که نکرده بودم 🙂
    اسمای به این خوبی..
    خوب بذار فربد پور زند
    هان؟؟ خوبه؟

  14. حکیمه می‌گوید:

    سئوال مهم!!!! این همه خلاقیت رو جان جیران از کجا آوردی ؟ نخند دارم جدی می گم؟؟؟؟
    ==========================
    جیران:
    ای وای.. مچم داره گرفته میشه.. نمی دونم والا !! از محیط زیست که نگرفتم 🙂 والا الان سرچ کردم منابع خلاقیت رو !! فرمودند که از هم پوشانی دانش و تفکر خلاق و انگیزش به وجود میاد 🙂
    حالا اینا اصلا چیه و من کجاشم نمی دونم 🙂 اصلا اسماش قلنبه سلنبه س آدم می ترسه بخونه 🙂
    حالا سوال من: از کجا فهمیدی خندیدم؟؟

  15. ثمین(نوا) می‌گوید:

    پس مجموعه متناهیه…مرسی…..الان برم مدرسه امتحانشو دارم…..

  16. نيما حسن بيگي می‌گوید:

    سلام خانم دكتر .
    حال و احوالتون چطوره ؟
    من دوست ندارم سوال علمي يا فلسفي بپرسم . سوال من اينه : شباهت هاج زنبور عسل با پسر شجاع چيه ؟ غير از غم بي مادري !

    راستي با دو تا خبر به روزم . يكي درباره فيلم جديدم و ديگري درباره فيلم قديمم .
    شاد باشي جيران عزيز .
    ==============================
    جیران:
    مرسی عزیز دل خوب خوبم 🙂
    والا شباهت زیاد دارن به جز اینی ک تو گفتی 🙂
    1. دوتاشون کرکتر های کارتونی هستن 🙂
    2. دوتاشون نقش اول کارتونشون رو دارن
    3. دوتاشون تو طبقه بندی جانوان هستند هرچند یکیشون پستانداره و یکیشون حشره
    حالا سوال من: کجا بودی این چندوقت؟

  17. محمود می‌گوید:

    چرا دخترها وقتی ناراحت میشن نامه های دوستاشون را میسوزونند
    اما پسرها اونا را نگاه می کنند و یکاری میکنند نامهاشون همیشه تو دیدشون باشه
    ((آخرین صحنه انیمیشن mary&max))
    ==============================
    جیران:
    من خودم امروز درگیر یه بحث بودم با چنتا از پسرای جمعیت که چقدر دخترا عجیب غریبن..
    و اما خوب، بهترین جوابی که می تونم بدم اینه که دخترا اینکارا رو می کنن چون دخترن و پسرا هم این کارو می کنن چون پسرن 🙂
    حالا سوال: دوست داشتی مری و مکس رو؟؟؟

  18. ميله بدون پرچم می‌گوید:

    سلام
    البته كار من همچين نقد هم نيست… مطلبي مي نويسم كه هم خودم استفاده كنم هم دوستان…
    از طريقي كه آشنا شديم خيلي لذت بردم و شارژ روحي شدم – ممنون
    ادبيات كودكان مي خونم , راستش زياد هم مي خونم (براي پسرام) ولي تا حالا به فكر نوشتن مطلب نيفتاده بودم!(چراشو نمي دونم!)
    پيشنهاد خوبيه… در اولين فرصت
    =====================================
    جیران:
    خوب شاد شدم..
    🙂
    پس میام و توضیح میدم..

  19. ارین می‌گوید:

    هیچ وخت هیچ جا با هیشکی !
    البته ما که نمیدونیم کی بود ؟ ( دو نقطه سوت )
    دیگه ؟
    =============================
    جیران:
    ای بمیرم برات آرین 😦
    قلبم به درد اومد…
    خوب برادر من میگن چو دانی و پرسی سوالت خطاست 🙂

  20. محمد غزنويان می‌گوید:

    سلام
    يكي از مطالب وبلاگت برداشتم و جايي منتشرش كردم تا بيشتر خونده بشه…
    اينجا:http://familylaw.irangenderequality.com/spip.php?article1832
    =============================
    جیران:
    ممنون محمد عزیزم…

  21. محمود می‌گوید:

    خوب به نظر من عجیب و غریب نیستند دخترا ،عکس العملشان مدنظرم بود….
    من مری و مکس را خیلی دوست دارم و یک جملش زندگیمو عوض کرد اونحایی که بعد از ماهها مکس به مری نامه مینوسیه و میگه
    من تورا می بخشم چون همه اشتباه می کنند وهیچکی کامل نیست
    🙂
    ============================
    جیران:
    تیکه ی قشنگیه….
    کلا جمله های تمیزی داشت..

  22. ارین می‌گوید:

    راضیم ازت جیران !:دیییییی
    ============================
    جیران:
    برادر یه سند رسمی بده که ازم راضی ای..
    پس فردا به کارم میاد :*

  23. noiselesspider می‌گوید:

    سوال سوال سوال… علامت سوال… پس کی به نقطه می رسیم؟ سوالم این بود!
    =============================
    جیران:
    اوا !!
    به کدوم نقطه خواهر؟؟ یعنی کی بی سوال می شیم؟؟
    فکر کنم هیچوقت 🙂
    فکر نمی کنی برسیم هم بی مزه میشه؟؟

  24. مریم می‌گوید:

    آقا من می دونم دوست پسر آن موجود به نام حکیمه کیه؟
    روزبه صدرآرا
    ====================================
    جیران:
    ای………………………..
    🙂
    تازه رسیده بودیم به چک و چونه با ناشناسا..
    حیف 🙂
    فدات شم مریم یه جماعت رو راحت کردی 🙂

  25. ارین می‌گوید:

    اونم چشم !
    بازم راضیم ازت ! شاکی نباش ازم !
    ================================
    جیران:
    تو که قلبی.. چه شاکی ای 🙂

  26. محمد مفید می‌گوید:

    من چرا دارم به زندگی ادامه میدم؟
    ================================
    جیران:
    یه نگاه کن به دست چپت و اون بست شلنگی که به دستته خودت می فهمی که انگیزه و امید زندگیت کجاست….
    حالا سوال من: مفید میای بریم شمال فردا؟؟؟

  27. narges می‌گوید:

    جیران جون راستش یادم نیست!!!!!‌سه تا بودن حسین و اریاسب و تازه اسم اون یکیم یادم نیست!!!!!‌
    فقط یادمه تولد آریاسب بودددددددد

  28. رضا می‌گوید:

    سلام به دوست عزیزم جیران
    ابتدا تشکر میکنم از ایتنکه برای سوالم وقت گذاشتید و جواب دادید ، بعد عذر خاهی میکنم که دیر به دیر بهت سر میزنم .
    شما پرسیده بودید که چه فرقی میکنه اگه بدونیم یا ندونیم که مرگ پایان انسانه !؟
    باید بگم سوال زیرکانه ای !! چون کاری کردی که منم نظرم رو بگم !
    در کلیت زندگی ما هیچ تفاوتی نمیکنه که بدونیم بعد از مرگ چه اتفاقی میافته چون هر تصوری زاییده خیال و تفکر انسانی ماست که مطلق نیست و نسبیه ! پس جواب دقیقی برای این سوال نیست اما وقتی یک انسان به خود مسئله مرگ فکر میکنه که پایان این زندگی انسانه حتما در زندگی انسان تاثیر گذار خواهد بود شاید هیچ وقت جوابی برای این سوال پیدا نکنه اما چون به این مسئله فکر کرده دیگه با مرگ بیگانه نیست و خیلی راحت تر با اون برخورد میکنه .
    به نظر شما انسانی که ناگذیر باشه با چیزی مواجه بشه که در مورد اون شناخت داشته باشه راحت تر و بدون ترس و استرس باهاش برخورد نمیکنه ؟
    ===================================
    جیران:
    آره موافقم که آشنایی باعث میشه راحت تر برخورد کنی ولی به نظرم می تونیم با پدیده ی مرگ اشنا باشیم ولی با اینکه بعدش چه خواهد شد نه 🙂
    یعنی قطعی نیمشه حرفی زد..
    نمی دونم..
    من خودم خیلی وقته پرسیدن و فکرکردن به سوال هایی رو که پرسیدنش یا جوابش تاثیری تو زندگیم نداره کنار گذاشتم و الان مرگ هم برام جز همون هاست…
    چون نمی تونم به جواب برسم و هرچی فکر کنم دقیق وقطعی نیست.. پس نمی تونم بر اساسش عمل کنم و در نتیجه تاثیری تو زندگیم نداره 🙂

  29. ساناز می‌گوید:

    سوالم اين كه من كي ميميرم؟!
    ================================
    جیران:
    یه حسی بهم میگه که خیلی زود 🙂

  30. آرزو فروردین می‌گوید:

    میخوام اعلام کنم که حکیمه رو از لیست دوست دختر بودن خیلیا خارج کنید حکیمه جون تا چند هفته دیگه میره سر سفره ی عقد:D
    حالا میخوای بدونی با کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ================================
    جیران:
    مادر بگرید..
    تازه شر رو خوابونده بودیما.. دوباره شروع شد 🙂

  31. ساناز می‌گوید:

    مرسی عزیزم من چاکرم!!
    ===========================
    جیران:
    فدات بشم 🙂
    آخه من این تست فیس بوک رو دادم به من میگه تو سال 2032 می میری 🙂 منم همه رو زودکش می کنم دلم خنک بشه 🙂
    چشم ندارم ببینم یکیبیشتر از من عمر کنه.. ولی خوب حالا نظرم عوض شد. تو تو سال 2067 تو جت اسکی که با دوتا نتیجه هات رفتی از ترس سکته می کنی 🙂

  32. ساناز می‌گوید:

    یک سوال دیگه آیا من هم به اندازه حکیمه طرفدار دارم؟؟
    چرا از من مثل بقیه سوال نکردی؟
    چرا تو جدیدا اصلا من دوست نداری جیران؟
    چرا من امروز اینقدر از تو سوال می پرسم؟
    ================================
    جیران:
    ای داد!! چی رو سوال نکردم؟؟ مادر بگرید !! آخه انقدر خیلی ها جواب ندادن ناامید شدم از پرسیدن 🙂
    من و همه هم جدیدا تو رودوس داریم.. خوب کمتر می بینیمت عزیزک.. دوری خوب 🙂
    بعد هم بله.. حالا تو خواستگار ناشناس اینترنتی نداری دلیل این نمی شه که کلا ننداری که!! اید اون اداره ها و جاهایی که رفتی بیفت..
    🙂
    و دیگه اینکه می تونم قشنگ تجسمت کنم که داری اینا رو می نویسی 🙂
    خوب می پرسم ببینم جواب میدی!
    مغزم مریضه این روزا ساناز.. چی کار کنم به نظرت؟

  33. ساناز می‌گوید:

    سوال اول شوخی کردم! مصلما من به اندازه حکیمه طرفدار ندارم!!
    ================================
    جیران:
    فدات شم گولی… :*

  34. ساناز می‌گوید:

    چه شود سکته! ایول یعنی اون موقع هنوز میتونم جت اسکی سوار شم!! مرسی:*
    بابا اون اداره ها جیران سنشون زیاد بود به من نمیخوردن نگاه خوبی نبود!!
    جواب سوالت: به نظرم یک قاشق بردار همش خالی کن بیرون توش یک پیاز خوشکل سنبل بکار تا عید در بیاد بزارین سر سفره حالشو ببرین!!::****
    ===========================
    جیران:
    ها..اصلا همین اللان که به قاشقای خونه مون نگاه کردم یه جورایی شاد و شنگول شدم..
    دستت درد نکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخی بگذارید

