بحث: میس بوک امسال :)

اهم اهم..

در راستای تمام شدن این سال جالبناک 2010 گفتم بیایم یه کاری بکنیم..

از اونجایی که من تازه وبلاگ مرتبط به کتاب زدم وخلاصه سوزنم رو کتاب گیر کرده!! بیاین یه کاری بکنیم.. البته سوزن من از گیر روی کودک کار هیچ وقت برداشته نمیشه ها!! به جز مقاله پایینی یکی دیگه هم نوشتم همین پریروز با اجازه تون که وقتی تو نشریه چاپ شد میذارمش!! بگذریم..

نظرم اینه که هر کدومتون یکی دوتا کاندید انتخاب کنین به عنوان بهترین کتابی که امسال خوندین!! و خلاصه یه لیست کتاب در میاریم بعد از توش انتخاب می کنیم 🙂

ضمنا از هر کس سه تا کتاب رو می ذارم… ولی اگه کتابای دیگه رو هم پشنهاد بدین رای به حساب میاد اگه تکراری باشه.. 🙂

پیشنهادات فعلی:

  • آدمکش کور نویسنده: مارگارت اتوود        مترجم: شهین آسایش                                            (جیران)
  • قصه های سرزمین اشباح (12 جلد)   نویسنده: دارن شان       مترجم: سوده و فرزانه کریمی        (جیران!!)
  • دختر فقیر قلب پاک نویسنده: ماکسانس واندر مرش      مترجم: ذبیح الله منصوری                     (محمود)
  • خداحافظ گری کوپر نویسنده: رومن گاری        مترجم: سروش حبیبی                                    (جیران)
  • مسخ نویسنده : فرانتس کافکا                                                                                           (رضا)
  • زندگی عاقلانه نویسنده : آلبرت آلیس رابرت هارپر                                                               (رضا)
  • آزادی یا مرگ نویسنده: نیکوس کازانتزاکیس                                                                      (رضا)
  • زوربای یونانی نویسنده: نیکوس کازانتزاکیس     ترجمه: تیمور صفری                                      (نارون)
  • کوری نویسنده: ژوزه ساراماگو                                                                                         (نارون)
  • سیلماریلیون نویسنده: جی.آر.آر. تالکین                                                                          (آرین)
  • هرگز رهایم مکن نویسنده: ایشی گورو                                                                    (میله بدون پرچم)
  • مرگ قسطی نویسنده: لویی فردینان سلین                                                           (میله بدون پرچم)
  • شوایک نویسنده: ياروسلاو هاشك                                                                     (میله بدون پرچم)
  • سمفونی مردگان نویسنده: عباس معروفی                                                                 (محمود)
  • فریدون سه پسر داشت نویسنده: عباس معروفی                                                            (دیبا)
  • شما که غریبه نیستید نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی                                               (ویدا)
  • سرزمین گوجه های سبز نویسنده: هرتا مولر    ترجمه ی غلامحسین میرزا صالح               (ویدا)
  • وقتی نیچه گریست نویسنده:  الوین یالوم                                                                  (ویدا)
  • پیمان نویسنده: دانیل استیل   ترجمه: حسن عبدالله زاده                                            (سیامک)
  • شیرین نویسنده: :م. مودب پور                                                                                (سیامک)
  • همخونه نویسنده: مریم ریاحی                                                                             (سیامک)
  • دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل نویسنده: هاروکی موراکامی   (ناشناس)
  • پس از تاریکی نویسنده: هاروکی موراکامی                                                             (ناشناس)

    ps:  من هرگز ادعای عدم پارتی بازیم نشد 🙂 در نتیجه کتابایی که من خودم خونده باشم یا دوس داشته باشم امتیاز اضافه دارن

    pss:  هنوز نمی دونم به معرفی کننده ی کتاب برنده جایزه بدیم یا نه؟!؟!

    psss: می دونم هر کدوممون یه لیست طول و طویل از بهترین کتابای دنیا داریم. ولی شرایط شرکت در قرعه کشی فراموش نشه!!! یعنی لطفا کتاب رو  امسال خونده باشین 🙂

    pssss: کلا به نظرم بدون قرعه کشی آدمکش کور رو انتخاب کنیم 🙂

    psssss: الان یادم افتاد که خداحافظ گری کوپر رو هم امسال همون بشور بسابه که توکامنتا نوشتم بهم داد و خیلی خیلی دوستش داشتم انقد که خودم راسا رفتم بقیه ی کارای رومن گاری رو هم گرفتم 🙂 بیاین دیگه اینو انتخاب کنیم 🙂

    برنده هم نداریم 🙂 نمی تونم از توشون انتخاب کنم 🙂 کلا برین همشونو بخونین 🙂

    Comments
    29 Responses to “بحث: میس بوک امسال :)”
    1. ارین می‌گوید:

      فک نکنم جایزهه فرقی داشته باشه !
      به حساب جمعیت دفاع واسه خودت یا جایزه بگیر جلو همه به خودت تقدیم کن !:دیییییی
      ===============================
      جیران:
      اون که آره !!!
      هرچند جمعیت از حساب ما چیز میز نخره.. ما از حساب اون چیز نمی خریم 🙂
      ببینم بشر.. تو حتما فقط چارتا رمان عشقی خنزر پنزری خوندی امسال که روت نشده حتی یکیشو بنویسی 🙂

    2. محمود می‌گوید:

      ما جز جمعیت نیستیم میتونیم شرکت کنیم
      🙂
      من جز جمعیت نیستم اما بچه های جمعیت را دوست دارم 🙂
      =================================
      جیران:
      ای وای محمود این چه حرفیه؟؟ مگه وبلاگ اختصاصی جمعیته؟ چه حرفا!!!
      اتفاقا من هرچی بخوام تو جمعیت بگم که همونجا به بچه ها میگم.. این برای همه ی دوستامه…

    3. محمود می‌گوید:

      دخنر فقیر قلب پاک ماکسانس واندر مرش، ترجمه ذبیح الله منصوری
      ============================
      جیران:
      این نویسنده رو به نظرت تو خونه چطور صدا می کردن؟ چه اسم بدتلفظ مزخرف اللحنی…

    4. محمود می‌گوید:

      به به چه انساتهایی اکتیوی در کتاب و کتابخوانی
      بقیه کناب نمیخونن
      ==============================================
      جیران:
      بابا بچه های ما این دو روز تعطیلی رفتن گلگشت یا دوچرخه سواری یا تو خونه نشستن به بشور و بساب 🙂
      نیستن 🙂

    5. ارین می‌گوید:

      نه بابا ! از اونم بد تر ! امسال اصلا» کتاب نخوندم !
      یکی دوتا شروع کردم نتونستم تموم کنم !
      اون موقعی که کنکور داشتم نشته بودم سگ ولگرد میخوندم ! حالا که کنکور ندارم بازم وقت نمیکنم !
      بهترین کتابی که تا حالا خوندنم ولی سیلماریلیون بود به نظرم !( مال تالکین ) اونم یه سری داستانه که همش به هم ربط داره !
      =====================================
      جیران:
      ای خاک بر سرم….واقعا که !! برادر برو خودتواصلاح کن…
      دیگه چی بگم.
      همین اولین و تنها کتاب زندگینتو میذاریم دیگه.. مادر بگرید…

    6. نارون می‌گوید:

      حتمن باید امسال باشه! به عنوان کاندید نه, اما کلی میگم
      نمیدونم بهترینه یا نه ولی زوربا و کوری تآثیرگذارترین بودن…
      زوربای یونانی نوشته نیکوس کازانتزاکیس ترجمه تیمور صفری
      کوری نوشته ژوزه ساراماگو
      =============================
      جیران:
      حالا ما تصور میکنیم اینا رو در سال 2010 خوندی 🙂
      من خودم انقدر سختم بود اگر بخوام بگم که خلاصه ترین لیستم می شد 50 تا کتاب!!! این بود که کردمش مال امسال و باز دوباره هی درگیرم با خودم 🙂

    7. دیبا می‌گوید:

      سخته انتخاب بهترین …فکر میکنم میگم 😀
      ====================
      جیران:
      می دونم.. خودمم تازه الان دوباره یکی اضافه کردم 🙂

    8. چقدر کامنت گذاشتن اینجا سخته ….
      ==========
      جیران:
      شوخی می کنی!!!!!

    9. رصا می‌گوید:

      مسخ نویسنده : فرانتس کافکا
      زندگی عاقلانه نویسنده : آلبرت آلیس رابرت هارپر
      آزادی یا مرگ نیکوس کازانتزاکیس
      ==================================
      جیران:
      دستت درد نکنه… آخیش.. داشتمبه وضعیت بچه هامون تاسف می خوردم کم کم 🙂

    10. ميله بدون پرچم می‌گوید:

      سلام
      خيلي سوال سختيه
      هر كتابي لذت خاص خودش را دارد
      بايد كمي روي اين سوال فكر كنم: ولي همينجوري
      امسال:
      مرگ قسطي سلين
      هرگز رهايم مكن ايشي گورو
      شوايك ياروسلاو هاشك
      البته بدون اولويت
      ظلمت در نيمروز – رگتايم – آوريل شكسته – كوري – خداحافظ گاري كوپر هم خوب بودند
      ==================================
      جیران:
      وای….
      باورم نمیشه..
      یه ربع پیش اومدم کامتنا رو جواب دادم و بعد از طرف خودم خداحافظ گری کوپر رو اضافه کردم و نظرات بچه ها رو هم اضافه کردم و بعد برگشتم تو جی میل دیدم کامنتت اومد!! باورم نمیشه.. چه جالب که هم زمان به فکرش افتادیم…
      🙂

    11. ارین می‌گوید:

      نخیرم اولیش نبود !
      اولیش فک کنم حسنی نگو یه دسته گل بود یا ماجراهای احمد ( احمد و ساعت :X ) ! :دی
      تازه سیلماریلیونو همین جوری بخونی 1 کلمه ام نمیفهمی !
      اول باید هابیت و سری لردو بخونی بعد سیلماریلیون تازه باز نمیفهمی بعد دوباره لردو بخوری بعد دوباره سیلماریلیون اون موقع تازه میفهمی چی گفته کتاب !
      تازه از دارن شان خودت که بیتره ! ( الان 4000 تا فن دارن شان میریزن سرم :دی )
      راستی اصلا سیلماریلیونو خوندی ؟:دی
      =============================
      جیران:
      اولا که یه سری نوشته های پخش و پلا رو با دارن شان من مقایسه نکن که خودتو بیچاره کردی 🙂
      دوما که خوب کردم اینجوری گفتم بلکه یه کم به خودت بیای بشینی چارتا چیز بخونی (با لحن عصبانی ساختگی)
      سوما که نه.. همون سه گانه رو خوندم و واقعا دوس دارم:).. اون یکیا رو ندارم 😦

    12. مهرداد می‌گوید:

      حسم فقط یه لبخنده
      تفسیرش با خودت
      ==========================
      جیران:
      لبخند بک 🙂

    13. محمود می‌گوید:

      راستی این کتابم هم هفته پیش تموم کردم
      یکی از دوستان به من امانت داد بخونم جالبناک بود و اولین رمان ایرانی بود میخوندم
      سمفونی مردگان عباس معرفی
      زوربای یونانی نیکوشکازانتراکیس ترجمه محمود مصاحب دیروز نموم شد
      خانه ی پتروداوا نویسنده ک.ویژیل گئورگیو ترجمه حسن اروندی هم دارم میخونم
      ===============================
      جیران:
      سمفونی مردگان که قلبه.. جالبه که منم ماه پیش دوباره خوندمش 🙂 می دونی چرا تو کتاب همش میگه کلاغا میگن برف برف؟؟
      رمان ایرانی خوب خیلی خیلی داریم.. 🙂
      واقها تو هیچ زمینه ای فاشیبستی برخورد نکن محمود.. هر کی چیزی رو بر اساس طبقه بندی (تازه اونم یک فاکتوره مثه ایرانی بودن) قضاوت کنه کار اشتباهی کرده..

    14. سعيده می‌گوید:

      اون يكي وبلاگ تو كو؟؟؟
      ===========================
      جیران:
      با شادی تو پیوندام گذاشتم 🙂
      ولی اینه آدرسش.. و مرسی از یادآوریت.. الان تو متن لینکش دادم 🙂
      http://jairanpilehvari2.wordpress.com/

    15. محمود می‌گوید:

      می دونی چرا تو کتاب همش میگه کلاغا میگن برف برف؟؟
      ]چون برف سفیده کلاغا سیاه 🙂
      البته نمیدونم آخه مثل شما چند بار نخوندم چرا میگن برف برف
      این کتاب چند وقت ذهنم درگیر کرده بود البته هر کتابی میخونم همینجوریه
      داریم میریم پیش کوشکی نمیای برف برف 🙂
      البته لغت فاشیستی یکم برای این قضیه پ بزرگه یه لحظه فکر کردم هاینریش هیملر هستم رئیس اس اس
      🙂 کتاب زمان ایرانی خوب بهم معرفی کنید استقبال میکنم
      ==================================
      جیران:
      🙂
      شاید .. فاشیستی رو به عنوان یه اصطلاح گفتم شرمنده…
      یه بار یکی از دوستا تو جمعیت یادآوری کردکه برف به ترکی میشه گار 🙂 و خوب داستان کتاب هم تو اردبیل بود دیگه.. پس… 🙂 🙂
      کتاب خوب ایرانی خیلی هست.. بهت میگم عزیز 🙂

    16. محمود می‌گوید:

      خوب ترکا به گ میگم غ ها ها ها 🙂
      بزای چی شرمنده دشمنات شرمنده 😦 🙂

    17. ثمین(نوا) می‌گوید:

      چرا؟؟؟؟

      چی شده؟

      منم دوست داشتم که بتونم واست ساز بزنم ولی متاسفانه نمیشه!!!!
      ====================================
      جیران:
      ای بابا.. کاش می شد بگم اینجا که.. می بینی که تازه خوبی و خوشی هم نشون میدم… ولی یه لحظه دلم هوای اینو کرد که بشنوم یه چیزی رو که دوستی واسه حس من داره می زنه..
      بوس بوس بوس :* :* :*

    18. eterafat می‌گوید:

      من زیاد کتاب نمی خونم الان هم دارم تاریخ فلسفه کاپلستن (9جلدی) می خونم
      تو هم که از فلسفه خوشت نمیومد پس بی خیال میشیم!

    19. سیامک می‌گوید:

      پیمان: دانیل استیل ترجمه حسن عبدالله زاده
      شیرین: ر.اعتمادی
      همخونه: مریم ریاحی
      ============================
      جیران:
      راستش من به جز شیرین اون دوتا روخوندم ولی حتی یادم نمیاد موضوعشون چی بود 😦
      بذارم اینا رو جدی؟؟ پیمان رومن 15 ساله بودم خوندم.. تو امسال خوندی یعنی؟؟ مادر بگرید.. سیا یه چیزی بگو بگنجه!!

    20. مهرزاد قاضی می‌گوید:

      متاسفانه من دوباره اومدم
      اما………
      =================================
      جیران:
      چرا متاسفانه؟
      نگران شدیم یهو رفتی…

    21. سیامک می‌گوید:

      آره
      من سیرم برعکسه آدمیزاده آخه. 10 سالگی وقتی فروپاشی نظام سنتی و رشد سرمایه داری در ایران احسان طبریو بدن بخونی طبیعتا دور و بر 30 سالگی نوبت پیمان می شه خب.
      شوخی کردم. اما اگه دوست داری بذار بالاخره نمی شه که همه ش روشنفکری باشه
      ========================================
      جیران:
      خوب اینا هم رمانای خوبین 🙂
      کتابای عشقی هم بالاخره کتابن.
      کلی فکر کردم یادم افتاد پیمان چی بود و واقعا واسه زمان داستان خودش کتاب خوبی بود.. اون موقع که انقدر کتابای عشقی درپیت تو خیابون نبود 🙂
      همونی که یه چیزی رو چال کردن و مادره جداشون کرد و دختره از ریخت و قیافه افتاد دیگه؟؟
      ولی همخونه رو با اینکه مطمئنم همین امسال خوندم خیلی یادم نیس..
      اون بود که دختره کس و کارش مرده بودن و حاجیه گف بیا نمی دونم چن ماه با پسر من همخونه شو مال و اموالم نصف نصف؟ که یه دختره ی گاو دیگه هم در کار بود و اینا..؟؟
      شیرین رو نخوندم.. و کلا ر. اعتمادی دوس ندارم..

    22. ویدا می‌گوید:

      جیران جان
      انتخاب بهترین کار سختیه. اما از بین کتابای امسال به ترتیب اینا رو دوست داشتم. کار قشنگی شروع کردی. خیلی خیلی خوشم اومد. مخلصیم
      شما که غریبه نیستید هوشنگ مرادی کرمانی
      سرزمین گوجه های سبز هرتا مولر ترجمه ی غلامحسین میرزا صالح
      وقتی نیچه گریست الوین یالوم
      خاطرات پراکنده گلی ترقی
      هزار خورشید تابان (البته برای چندمین بار)
      پله پله تا ملاقات خدا عبدالحسین زرین کوب
      اعتماد آرین دورفمن ترجمه ی عبدالله کوثری
      دلتنگی های نقاش خیابان 48ام سلینجر ترجمه ی احمد گلشیری
      ===================================
      جیران:
      وای عاشقتم..
      من خودم دیوانه شدم برای انتخاب.. شاید 20 تا کتاب رو می خواستم بنویسم 🙂 وای ویدا هزرا خورشید تابان که عالییییییییییییییییییییییه
      عالی..
      هم اون هم بادبادک باز.. دیوانه می کنه آدمو…
      سرزمین گوجه.. نخوندم ولی یکی دیگه هم بم گفته بود خوبه.. باید برم بگیرم…

    23. دیبا می‌گوید:

      بهترین کتابی که امسال خوندم ( تا الان) » فریدون سه پسر داشت » نوشته عباس معروفی میباشد !
      =================================
      جیران:
      فدات شم دیگه امروز آخرش بود :*
      الان اضافه می کنم دیب خانوم..

    24. سهراب می‌گوید:

      درود بر شما
      ممنون از حضور سبزت
      براي استفاده از كاريكلماتورها با ذكر منبع به هر صورت كه مايل هستي استفاده كنيد
      شاد و پاينده باشيد
      ================================
      جیران:
      ممنون..حتما 🙂
      من اصلا بی منبع چیزی رو نمی ذارم…

    25. ارین می‌گوید:

      جیران میکشمت ! ( با لحن بسیار جدی ! ( من الان اصلا دو نقطه دی نیستم !:دی )) ( این بار استثنائا زورم میرسه ! )
      به کارای تالکین میگی پخش و پلا ؟
      این حرفا تاوان دنیوی داره !
      البته اون نوشته های پخش و پلا خودش یه کتاب دیگسا ! اشتبا نشه یه وقت !؟ تو ایران نیومده هنوز !:دی
      =============================
      جیران:
      باز خوبه آخرش :دی شدی 🙂
      خودت گفتی پخش و پلا بابا!! وگرنه من کلی تالکین رو قبول دارم وکلی هم ارباب حلقه ها رو دوس می دارم و کلی هم به نظرم ته نبوغه..
      🙂
      حالا تو قاطی نکن بیا از همین یه دونه کتاب زندگیت طرفداری کن 🙂

    26. سیامک می‌گوید:

      گمونم من اشتباه کردم و تو هم یادت رفت تصحیح کنی
      اصلا ر.اعتمادی نیست و م.مودب پور
      اون دو تا هم داستانشون همونیه که گفتی.
      (ولی قبول نیستا. داستان کتابای منو تعریف کردی)
      ==============================
      جیران:
      اباب اینا انقد راز این داستانا می نویسن که اصلا به ذهنم نرسید این همون شیرین مودب پور باشه.. گفتملابد اعتمادی هم یه شیرین نوشته خوب 🙂 ولی مسلما مودب پور بهتر و بهتر از اعتمادیه 🙂

    27. ویدا می‌گوید:

      حالا که هم سلیقه در اومدیم پیشنهاد می کنم شما که غریبه نیستید، و نقاش خیابان 48ام هم رو هم بخونی. موفق باشی
      ===================================
      جیران:
      حتما حتما 🙂
      بوس ویدا جونم:)

    28. ارین می‌گوید:

      راضیم ازت !:دی

    29. ناشناس می‌گوید:

      دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل و پس از تاریکی مال هاروکی موراکامی ان و هر دو و خوب…..
      ==================================
      جیران:
      ممنون…
      🙂
      الان می ذارم…

    پاسخی بگذارید

