لعنت به من وقتی طوطی دو میلیون تومنه :)

مادر بگرید…

طبق معمول که در اتقلاب ولو بودیم و در راه برگشت از پراگ گفتیم که پیاده تا سر نواب بریم.. من بودم و سامان و سپیده که جملگی از بچه های بهداشت هستن 🙂

خلاصه یهو یه پرنده فروشی دیدیم همون اول راه که نمی دونم من چرا تو زندگیم ندیده بودمش 🙂 و مادر بگرید.. مادر واقعا بگرید که بعد از دو تا طوطی خیلی خیلی قرمز و خیلی خیلی سرمه ای و خیلی خیلی خیلی بزرگ که هر کدوم یه متر بودن و فروشی هم شاید نبودن و زبون های خیلی خیلی زشتی هم داشتن اولین پرنده ای که دیدیم یه مرغ مسخره ی قرمز و سیاه بود نهصد و پنجاه هزار تومن!!!

وای..

وای…

یه طوطی هم دیدیم یک میلیون و هفتصد که صورتی و سفید بود!! شاهکار آخرش هم یه طوطی دیگه بود که اهلی بود و سفید بود و تاج زرد داشت و  یک میلیون و هشتصد بود!! وای… حتی من هم انقدر نمی ارزم!!

البته گویا اسماشون چیزای دیگه بود ولی به خدا همشون طوطی بودن!!!

خلاصه نمی دونم تو دنیایی که مردم میرن طوطی یا هرکوفت مادر مرده ی دیگه ای رو می خرن دو میلیون و می برن میندازن تو خونه شون من چیکار می کنم.. 😦

😦

تازه آخرش وایسادیم و یه ساعت به یه طوطی! نارنجی و آبی دیگه زل زدیم و فهمیدیم که اینا زبون دارن و زبون هاشون هم خیلی زشته و خیلی درازه و اصلا نمی فهمم چرا پرنده باید زبون داشته باشه و این اصلا درست به نظرم نمیاد و خیلی زشت بود و می ترسم از طوطی زبون دار 😦

خلاصه شاید شب کابوس ببینم 🙂

ps: کاش یکی از بچه های بهداشت بود شب مر اقب من بود 🙂

pss: مفید! مشکوک! چه می کنی همین الان؟

Comments
17 Responses to “لعنت به من وقتی طوطی دو میلیون تومنه :)”
  1. محمود می‌گوید:

    وقتی انسانها با انسانها قهرن باید با طوطی هم صحبت بشن
    طوطی
    وقتی باری رفع یه ذره ازغم و غصه هم کاری نمی کنند
    طوطی چیزه خوبیه برای نشان دادن این فطرت بیخیالی انسانی
    ====================================
    جیران:
    ولی گرونه.. گرونه

  2. رخسانا می‌گوید:

    یهو یاد اون طوطی تون افتادم که سبز بود و همش سوت می زد.ولی اون خیلی دوست داشتنی بودها!
    ===========================
    جیران:
    وای یادش بخیر..
    راس میگی ها.. اسمش سلیم بود 🙂 شبیه همون رو داشتن کاش بود الان می بردم می فروختمش پولدار می شدم 🙂 🙂 🙂

  3. ميله بدون پرچم می‌گوید:

    سلام
    واقعاٌ مادر بگريد !!!
    شما كه مي ريد پراگ وضعتون اينه ما كه گذرمون به اين كافه ها نميفته چي بگيم مادر و مادربزرگ بگريد!
    ====================================
    جیران:
    بابا کافه ی ما کافی شاپ نیست به خدا و خیلی هم خوبه و کلی از لغو کار کودک داره اونجا اتفاق میفته 🙂
    🙂

  4. دیبا می‌گوید:

    وووووووووویییییییی فکر کن لیست بزنه طوطیه … من دستمو با اسید میسوزونم :-S
    ===================================
    جیران:
    وای آره.. دیبا باید بیای ببینیش.. ای.. اه اه..
    خیلی مزخرف بود زبون 😦
    😦
    اشک می ریزم …

  5. شیدا می‌گوید:

    وای مادر بگرید واقعأ! دو ملیون؟؟؟؟ بعد این دو ملیون یه روزی میمیره!!!!
    ای ای ای زبونشون خیلی زشته من از نزدیک دیدم تازه نوکمم زدن طوطی ها جیران 😦
    الان باید بدونی ما بچه های بهداشت به خصوص من باهات همدردی می کنیم
    🙂
    =========================
    جیران:
    همینو بگو می میره 😦 😦 ای خدا… پول رو می کشن 😦
    قربونت برم اصلا تو طرح بهداشت می نویسم همهی اعضا باید ماهی دوبار بگن ای لعنت به هرچی طوطی زبون درازه 🙂
    یو..
    دوس دارم همتونو عشقم :* :* :*

  6. ادی می‌گوید:

    به نظر من اون فروشنده خیلی هم ارزون فروش بوده!
    چون قیمت یه آدم 40 ملیونه واگر تصور کنیم قد یه آدم 2 متر هم باشه معادل 2تا طوطی 1 متریه
    بنابر این نتیجه میگیریم که یا قیمت طوطی خیلی پایین اومده یا قیمت انسان خیلی بالا رفته.
    از کارشناس برنامه «جناب آقای دکتر احمدی نژاد» دعوت میکنیم تا توضیح بدهند!
    =================================
    جیران:
    اوا اصلا از اول هم قیمت طوطی و آدم یکی نبود که !!! مادر بگرید مگر به قد و اندازه ست..؟ همون با اون کارشناسات از این بهتر نمیشه حساب کتابت :*

  7. سعيده می‌گوید:

    چه كاريه! ادم دو ميليون تومن بده يه طوطيه زشت زبون دراز بخره!
    ميبيني تو رو خدا مادر:) :دي

  8. محمد مفید می‌گوید:

    مفید الان نشسته تو دفتر انجمن اسلامی دانشگاشون و داره بلاگ تو رو میخونه و میخنده
    مفید خوبهههههههههههههههههه
    باور کن
    به جون خودم که نمیخوام یه روز دیگه هم زنده بمونم:)
    ==============================
    جیران:
    تو مشکوک تر و مرموز تر از این حرفا هستی…
    برای چی نمی خوای یه روز بیشتر زنده بمونی؟؟ یعنی چی؟؟ همینه که وقتتو شبانه روزی کردی دیگه.. می ترسی بمیری و جا بمونی..
    آخر من از دست تو یکی مرده میشم تو هم چنان مشکوک می مونی..

  9. محمد مفید می‌گوید:

    من چرا نمیتونم تو بلاگ تو کامنت بزارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ==========================
    جیران:
    🙂
    بسکه مشکوکی…

  10. سروش می‌گوید:

    لعنت به من وقتی طوطی دو میلیون تومنه
    ===================
    جیران:
    شدیم دو تا !!!

  11. ارین می‌گوید:

    بابا شما چه ادمای ضد حقوق حیوانات و اینا ای هستین دسته جمعی !! :دی :سوت
    طوطی م طوطیه دیگه !
    کجاش انقد زشته که میگین ؟
    تمام حیوونا از ادم بهترن به نظر من ! ( غیر از حشره ها و عنکبوتا که چندشن ( حتی پروانه ))
    فقط دو ملیونه یکم مشکل داره !
    اونم اگه مام مرفه بی درد بودیم میخریدیمش !
    ولی خوب جغد و گربه یه چیز دیگن :X
    =============================
    جیران:
    وای نه آرین باید می دیدی طوطیه رو !!! ترسناک و پلید !!
    عنکبوت که اصلا هیچی.. فاجعه س..
    ولی نخیر.. آدما خیلی خیلی هم بهترن 🙂 من آدم رو بیشتر دوس دارم 😦
    جغد و گربه هم عشقن واقعا!!

  12. سپیده می‌گوید:

    جیران من شدیدا لذت بردم از این پستت.یعنی هر دفعه که میخونمش عین این روانی ها میخندم!!!!!
    «اصلا نمی فهمم چرا پرنده باید زبون داشته باشه و این اصلا درست به نظرم نمیاد و خیلی زشت بود و می ترسم از طوطی زبون دار»
    این قسمتش از همه عالی تره!
    =))))))))))))))
    =================================
    جیران:
    وای سپیده یادته چه ترسناک بودن!!! هنوزم فکر می کنم می ترسم بابا !

  13. محمود می‌گوید:

    حالا اگه ارزون بود زبون نداشت تو دیگه نمی ترسیدی حالتم خوب بود و کابوس نمی دیدی
    من شنیدم طوطی گاز میگیره اما لیس نمیزنه مگه گربه است تو بدون زبونش بخر احتمالا ارزونتر باشه
    ===================================
    جیران:
    وای.. من مفت هم که باشه پرنده نمی خوام اصلا.. نه دوست دارم و نه حال می کنم اونجور قفس مند کنم جونورا رو !!! باز سگ و گربه ازادن 🙂

  14. حمید می‌گوید:

    مرسی که سر جریان روزبه کریمی طرف منو گرفتی. من دوست می داریم طرف گرفته بشویم
    اون که گفتی باید مراقب باشه حتما باید بهداشت باشه نمی شه از مرحوم شادروان پژوهش باشه؟
    من کجا قاتی کردم می گی قاتی کردم؟ ماه هاست هر کی منو می بینه می گی چرا قاتی ای نکنه هستیم؟
    ===============================
    جیران:
    تو که عشقی 🙂
    من اگه تو رو داشتم که عالی بود.. دیگه بهداشت مهداشت لازم نداشتم 🙂
    نه عزیز اون قاتی رو نمیگم که قاتی جیرانی دیگه!!! چه می دونم!! یعنی ولش کن سگ پدر رو!!

  15. اسطوره عصیان می‌گوید:

    بی خیال خواهر من
    نون دانه ای چند است
    سقف بالای سر چقدر است
    کفش برادرم پاره شده کفاش ارزان سراغ داری
    دل خوش سیری چند
    ============================
    جیران:
    مادر بگرید…. میگن یه ذره آگاهی بدتر از ناآگاهیه!!
    چه راجع به من.. چه راجع به مناسبات اقتصادی 🙂

  16. اسطوره عصیان می‌گوید:

    چرا نمیشه دوست بود ؟؟/
    چرا نمیشه خیلی چیز هارا روشن کرد؟؟؟
    مطالبی که درباره دفاع از حق کودکان نوشتین فوق العاده است
    =============================
    جیران:
    به به تعریف شدم..
    🙂
    من تعریف میشم دیگه دست و پامو گم می کنم 🙂
    نمی دونم..
    فک کردم شاید…

  17. Marimoori می‌گوید:

    Akhe chera tekye kalame Mano dozdidi? Diruz be nazi migam madar begeryad mige akhey jairan ino mige. Chizi monde AZ man ke u nadozdide bashi?!!!
    =============================
    جیران:
    خوب میکنم 🙂 ما اینیم دیگه…

پاسخی بگذارید

